Hoe doe je fysieke training om je psychologisch beter te voelen?


the Quick Version
Veel mensen lopen zwoegend en met een rood hoofd door het park en merken dat dit eigenlijk niet zo veel zoden aan de dijk zet. Dus gaan ze er nog maar weer wat harder tegenaan.. :-S

Maat houden en leuk maken werkt echt veel beter…
Wanneer je jezelf richt op een beter werkend brein dan draait het niet per sé om zweet en een rood hoofd, dan gaat het vooral over zuurstofrijk bloed in het brein, over ademen en duurtraining.
Daar kan je uren aan besteden door het zinloos te doen, je kunt het ook degelijk aanpakken en je even uit laten leggen hoe.


Hoe dan? Lees:
Lees verder “Hoe doe je fysieke training om je psychologisch beter te voelen?”

De drie lagen uit de IT in relatie coaching


the Quick Version
Bij relatieproblemen wordt er vaak lang onderhandeld over uiteindelijk eigenlijk niks. Je probeert allebei je best te doen om “je eigen punten binnen te halen” Hoe voorkom je samen dat je het onduidelijk wordt waar het werkelijk om gaat? Hoe voorkom je dat begint te vechten over “gelijk” maar dat je met elkaar begint te praten over “geluk”?
Mijn coaching tip: dat wordt makkelijker als je niveaus aan brengt met elkaar.
De design vragenlijsten van de IT zijn hiervoor een handige handleiding. Ik gebruik ze regelmatig om de gesprekken tussen partners beter uit te lijnen. Zodat we samen over de verschillende onderwerpen kunnen blijven praten zonder het overzicht te verliezen.


Hoe dan? Lees:

Lees verder “De drie lagen uit de IT in relatie coaching”

Overspanning en werkverslaving herkennen


the Quick Version
Het (h)erkennen van problemen als overspanning oplopend naar burn-out of gedragsverslavingen zoals workaholisme is soms lastiger dan je zou denken… aan de andere kant wordt het probleem natuurlijk steeds duidelijker. Over het algemeen zie je eerst opmerkingen in het privéleven en vervolgens pas vertaalt iets zich op het werk in problemen.


Hoe dan? Lees:

Lees verder “Overspanning en werkverslaving herkennen”